خدمات مشاوره

خدمات مشاوره مالی و مالیاتی پیشداد

خدمات مشاوره

یکی از عوامل موفقیت شرکتهای بزرگ استفاده از خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف می باشد که در این خصوص گروه پیشداد خدمات ذیل را ارائه می دهد :

 

  1. مشاوره مالی و حسابداری

  2. مشاوره مالیاتی و امور بیمه ای

  3. مشاوره در خصوص امور اداره کار

  4. مشاوره خرید نرم افزار حسابداری

  5. مشاوره در امور سرمایه گذاری

  6. مشاوره در پذیرش پروژه های پیمانکاری و برآورد هزینه های پروژه

 

 

 

 

 

 

***

هر مدیرعامل یا صاحبان بنگاه های اقتصادی به خصوص مدیران شرکت های نوپا و تازه تاسیس جهت جلوگیری از زیان و جرائم مالیاتی استارت آپ خود باید دارای حداقل اطلاعاتی در زمینه مالی مالیاتی و حسابداری باشند که نکات زیر برای این افراد بسیار مهم است :

نحوه و زمان پلمپ دفاتر قانونی ( روزنامه و کل )

نحوه و زمان تشکیل و تکمیل پرونده مالیاتی شرکت

نحوه نگهداری دفاتر حسابداری

نحوه ارائه گزارش معاملات فصلی و اظهارنامه های ارزش افزوده

نحوه تهیه و تسلیم اظهارنامه مالیاتی سالیانه

نحوه دریافت مفاصای مالیاتی و بیمه ای شرکتها و افراد

به طور کلی اقدامات قانونی و تکالیف مالیاتی شرکت ها باید در زمان تعیین شده در قانون و بخشنامه ها و دستورالعمل های مالیاتی  صورت گیرد و عدم رعایت زمانبندی می تواند باعث ایجاد خسارت و جرائم مالیاتی سنگینی شود .

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

 

اطلاعات تکمیلی در کانال تلگرام :    https://t.me/pishdadacc_channel         برای ورود کلیک کنید

 

پس از شناخت و بررسی سیستم و نحوه کار و فعالیت ، وظایف پرسنل ، تعداد پرسنل ، نیازهای مجموعه ، شناخت اطلاعات اساسی و بااهمیت مجموعه ، طبقه بندی دیتابیس ها ، تعیین سطوح دسترسی ، بررسی نرم افزارها و سخت افزارها و سایر عواملی مرتبط به امور مالی و انبارداری و همچنین اداری و مدیریتی و… پیش نویس نحوه انجام امور مالی و یا چرخه و  فرآیند مالی به مدیریت شرکت ارائه شده و پس از مطالعه و بررسی اولیه و اصلاحات مورد استفاده جهت آزمون و رفع خطاهای احتمالی قرار میگیرد .
پس از گذشت مدت کوتاهی و گذراندن دوره آزمون و خطا نحوه اجرا و کیفیت اجرا بررسی می شود در صورتی وجود مشکلات احتمالی در فرآیند مالی ، مشکلات حل و تغییرات لازم اعمال و نهایتا عملیات تعریف فرآیند مالی به اتمام می رسد .

همزمان با تأسیس شرکت ، مدیران مؤظفند دفاتر حسابداری شرکت ( دفاتر روزنامه و کل ) تهیه و نزد اداره ثبت شرکتها پلمپ (ماده ۱۱ و ۱۲ قانون تجارت ) نمایند تا کلیه عملیات مالی شرکت در آنها ثبت شود. دفاتر حسابداری هر سال باید قبل از آغاز سال مربوطه تهیه و پلمپ شود در صورت عدم تهیه ، پلمپ و نگهداری دفاتر حسابداری ، ممیز مالیاتی معمولاً مالیات شرکت را بطور علی الرأس تعیین می نماید .

پلمپ دفاتر قانونی جز اولین و مهم ترین قدم جهت انجام امور حسابداری ، مالیاتی و قانونی می باشد .

 

چنانچه شماره موبایل خود را در سامانه شماره اقتصادی تایید کرده باشید در مرحله ثبت نام می توانید از طریق ابزار فراموشی کلمه عبور آن را دریافت نمایید. در مرحله پیش ثبت نام نیز می توانید با قرار دادن قبض تلفن مرتبط با کدپستی و یا تاییدیه پستی اطلاعات کاربری را با پیامک دریافت نمایید.

برای بررسی این موضوع کافیست از کلید ورود به سامانه ثبت نام استفاده نمایید. این ابزار کد ملی شما را در کل بانک اطلاعاتی جستجو نموده و چنانچه شما به عنوان مودی اصلی و یا شریک و یا عضوی از شرکت ثبت شده باشید به شما اطلاع خواهد داد.

لازم به ذکر است اگر به هر دلیل کد ملی شما برای ثبت نامی غیر مجازی درج شده است و می بایست با مدارک هویتی به اداره مالیاتی مراجعه نمایید.

بله ، گروه خدمات حسابداری و مالیاتی پیشداد می تواند با استفاده از نیروهای تحت استخدام شرکت امور حسابداری را اجرا و صرفا وظیفه نظارت ، کنترل ، و سرپرستی امور مالی و حسابداری را به عهده گیرد .

چنانچه شما هیچ شریکی نداشته باشید ثبت نام شما انفرادی خواهد بود و اگر حداقل یک شریک با درصد بیشتر از صفر داشته باشید ثبت نام شما مشارکت می باشد.

نکته: زمان پیش ثبت نام جدید شما باید نوع آن را از دید انفرادی و یا مشارکت تعیین نمایید. در این صورت امکان تغییر آن را تا رسیدن به مرحله ثبت نام نخواهید داشت.

نکته: تغییر یک ثبت نام از مشارکت به انفرادی تنها پس از دریافت اطلاعات کاربری و در سامانه ثبت نام امکان پذیر می باشد. در این صورت سیستم به طور خودکار در صورت اضافه و کم کردم شرکاء نوع ثبت نام شما را مشخص خواهد کرد.

تذکر: دقت نمایید بیش از یک ثبت نام انفرادی در یک مکان امکان پذیر نیست. لذا در این شرایط همه ثبت نام های اضافی باید حذف شده و تنها یک ثبت نام باقی بماند.

چنانچه به هر دلیل لازم است تا مورد خاص (بغیر از موارد فنی موجود در سامانه ها) را به سازمان اطلاعات دهید می توانید از سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور استفاده نمایید.

سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور که در اجرای ماده ۲۵ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد فعال گردیده، فرآیندی است که به موجب آن شما می توانید شکایات خود را ثبت نموده و دادستانی انتظامی مالیاتی و سایر دفاتر ذیربط مسئولیت رسیدگی به این شکایات را به عهده دارند.سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور که در اجرای ماده ۲۵ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد فعال گردیده، فرآیندی است که به موجب آن شما می توانید شکایات خود را ثبت نموده و دادستانی انتظامی مالیاتی و سایر دفاتر ذیربط مسئولیت رسیدگی به این شکایات را به عهده دارند.

بله. چنانچه شما درخواست عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی را به مخابرات داده باشید بازهم پیامک های سازمان امور مالیاتی را دریافت خواهید نمود. البته چنانچه شما روی گوشی هوشمند خود شماره سازمان را در لیست سیاه قرار داده باشید امکان دریافت پیامکها را نخواهید داشد. در این حالت پیامک به گوشی شما رسیده ولی نمایش داده نخواهد شد.

امکان تغییر نوع مودی، از شخص حقوقی به تشکل قانونی و بالعکس وجود دارد. برای این منظور باید به حوزه ی مالیاتی خود مراجعه نموده و درخواست کتبی خود را در سربرگ شرکت، با مهر شرکت و امضای مدیر عامل، تحویل حوزه ی مالیاتی دهید.
امکان تغییر نوع شخص، از شخص حقوقی یا تشکل قانونی به شخص حقیقی و بالعکس وجود ندارد. در این شرایط باید با مراجعه به حوزه ی مالیاتی خود درخواست حذف ثبت نام اشتباه خود را تحویل حوزه ی مالیاتی داده و ثبت نام جدیدی را با اطلاعات درست در سامانه انجام دهید.