سوالات متداول

پرسش و پاسخ های کاربردی حسابداری و مالیاتی

سوالات خود را با استفاده از فرم ذیل از ما بپرسید :

کد رهگیری ثبت نام (و پیش ثبت نام) یک شماره عددی ده رقمی می باشد که در مرحله پیش ثبت نام و پس از اولین تایید اطلاعات به شما ارائه خواهد شد. این کد تا انتهای فرایند ثبت نام ثابت بوده و تغییر نمی نماید.

لازم است این کد را در جای امنی نگهداری بنمایید. ورود به پیش ثبت نام و هم چنین ورودی برخی از سامانه های مالیاتی کد رهگیری شما خواهد بود.

چنانچه شما هیچ شریکی نداشته باشید ثبت نام شما انفرادی خواهد بود و اگر حداقل یک شریک با درصد بیشتر از صفر داشته باشید ثبت نام شما مشارکت می باشد.

نکته: زمان پیش ثبت نام جدید شما باید نوع آن را از دید انفرادی و یا مشارکت تعیین نمایید. در این صورت امکان تغییر آن را تا رسیدن به مرحله ثبت نام نخواهید داشت.

نکته: تغییر یک ثبت نام از مشارکت به انفرادی تنها پس از دریافت اطلاعات کاربری و در سامانه ثبت نام امکان پذیر می باشد. در این صورت سیستم به طور خودکار در صورت اضافه و کم کردم شرکاء نوع ثبت نام شما را مشخص خواهد کرد.

تذکر: دقت نمایید بیش از یک ثبت نام انفرادی در یک مکان امکان پذیر نیست. لذا در این شرایط همه ثبت نام های اضافی باید حذف شده و تنها یک ثبت نام باقی بماند.

چنانچه به هر دلیل لازم است تا مورد خاص (بغیر از موارد فنی موجود در سامانه ها) را به سازمان اطلاعات دهید می توانید از سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور استفاده نمایید.

سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور که در اجرای ماده ۲۵ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد فعال گردیده، فرآیندی است که به موجب آن شما می توانید شکایات خود را ثبت نموده و دادستانی انتظامی مالیاتی و سایر دفاتر ذیربط مسئولیت رسیدگی به این شکایات را به عهده دارند.سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور که در اجرای ماده ۲۵ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد فعال گردیده، فرآیندی است که به موجب آن شما می توانید شکایات خود را ثبت نموده و دادستانی انتظامی مالیاتی و سایر دفاتر ذیربط مسئولیت رسیدگی به این شکایات را به عهده دارند.

اطلاعاتی که شما در سامانه ثبت نام ثبت کرده اید به حوزه مالیاتی شما ارسال شده و با پرونده فیزیکی شما مقایسه می شود. این پروسه ممکن است زمانبر باشد. لذا چنانچه باید هرچه زودتر گواهی ارزش افزوده دریافت نمایید باید حضورا به اداره مالیاتی خود رفته و اعتبارسنجی پرونده خود را پیگیر شوید.

پیشنهاد: پیگیری امور مالیاتی خود را به روزهای پایان مواعد قانونی واگذار نکرده و هرچه زود تر پیگیر امور خود شوید.

هنوز برای هیچ مودی کد اقتصادی جدید صادر نشده است. در حال حاضر مودیان باید اطلاعات خود را در سامانه ثبت نام الکترونیک تکمیل نموده و به مرحله ۴۵ برسند. در این مرحله میتوانند از امکانات مالیاتی برخوردار شوند.

لذا تا اطلاعات ثانوی هیچ کد اقتصادی جدیدی صادر نشده و در صورت صدور این موضوع به صورت پیامک برای مودی مورد نظر پیامک می شود. چنانچه شخص حقوقی هستید با مراجعه به یکی از ادارات مالیاتی می توانید کد اقتصادی قدیم دریافت کنید.

برای بررسی این موضوع کافیست از کلید ورود به سامانه ثبت نام استفاده نمایید. این ابزار کد ملی شما را در کل بانک اطلاعاتی جستجو نموده و چنانچه شما به عنوان مودی اصلی و یا شریک و یا عضوی از شرکت ثبت شده باشید به شما اطلاع خواهد داد.

لازم به ذکر است اگر به هر دلیل کد ملی شما برای ثبت نامی غیر مجازی درج شده است و می بایست با مدارک هویتی به اداره مالیاتی مراجعه نمایید.

چنانچه ثبت نام شما در مرحله ی اعتبارسنجی نباشد، امکان اعمال تغییرات را خواهید داشت. در صورتیکه آدرس اقامتگاه قانونی شما تغییر کرده است، می توانید با ورود به سامانه ی ثبت نام شماره اقتصادی اطلاعات آدرس اقامتگاه قانونی خود را به روز نمایید. توجه داشته باشید، پس از اعمال تغییرات توسط شما، این آدرس دوباره توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعتبارسنجی خواهد شد و تا زمان تایید یا عدم تایید اطلاعات، امکان ثبت نهایی اطلاعات و صدور درخواست اعتبارسنجی را نخواهید داشت.

در مرحله ی ثبت نام امکان تغییر نام واحد صنفی برای شما وجود ندارد، برای تغییر نام واحد صنفی خود باید به واحد کد اقتصادی حوزه ی مالیاتی خود مراجعه نمایید و درخواست کتبی خود را به همکاران ما تحویل دهید.

برای دریافت نام کاربری و کلمه ی عبور برای شعب، ابتدا باید وارد سامانه ی ثبت نام شماره اقتصادی شده و در قسمت شعب، اطلاعات شعب خود را وارد نمایید. اطلاعات ثبتی شما، توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعتبارسنجی خواهد شد. برای شعبی که اطلاعاتشان توسط سازمان امور مالیاتی کشور تایید گردد، نام کاربری و کلمه ی عبور صادر خواهد شد. برای دریافت نام کاربری و کلمه ی عبور شعب، دوباره وارد سامانه ی ثبت نام و شماره اقتصادی شوید. در قسمت شعب، در جدول نمایش داده شده، در سطر مورد نظر، روی آیکون نمایش اطلاعات کامل، کلیک نمایید. در صفحه ی باز شده، نام کاربری و کلمه ی عبور شعبه به شما نمایش داده می شود.

توصیه می شود کلمه ی عبور خود را پس از تغییر، در جای امنی یادداشت نمایید تا آن را فراموش نکنید. اما چنانچه به هر دلیل کلمه عبور را فراموش نموده اید می توانید با مدارک هویتی به اداره مالیاتی خود مراجعه نمایید و درخواست ریست اطلاعات کاربری بدهید.

البته راه ساده تر استفاده از ابزار فراموشی کلمه عبور که در سایت قرار داده شده است می باشد. در این صورت اطلاعات کاربری به شماره همراه شما ارسال خواهد شد.

امکان تغییر نوع مودی، از شخص حقوقی به تشکل قانونی و بالعکس وجود دارد. برای این منظور باید به حوزه ی مالیاتی خود مراجعه نموده و درخواست کتبی خود را در سربرگ شرکت، با مهر شرکت و امضای مدیر عامل، تحویل حوزه ی مالیاتی دهید.
امکان تغییر نوع شخص، از شخص حقوقی یا تشکل قانونی به شخص حقیقی و بالعکس وجود ندارد. در این شرایط باید با مراجعه به حوزه ی مالیاتی خود درخواست حذف ثبت نام اشتباه خود را تحویل حوزه ی مالیاتی داده و ثبت نام جدیدی را با اطلاعات درست در سامانه انجام دهید.

بله. چنانچه شما درخواست عدم دریافت پیامکهای تبلیغاتی را به مخابرات داده باشید بازهم پیامک های سازمان امور مالیاتی را دریافت خواهید نمود. البته چنانچه شما روی گوشی هوشمند خود شماره سازمان را در لیست سیاه قرار داده باشید امکان دریافت پیامکها را نخواهید داشد. در این حالت پیامک به گوشی شما رسیده ولی نمایش داده نخواهد شد.

چنانچه با مراجعه به حوزه ی مالیاتی، درخواست صدور نام کاربری مجدد داده باشید، اطلاعات نام کاربری و کلمه ی عبور قبلی شما غیر فعال خواهد شد و با این اطلاعات امکان ورود به سامانه ی ثبت نام و صدور شماره اقتصادی را نخواهید داشت. البته شما میتوانید اطلاعات کاربری را به صورت پیامک هم دریافت نمایید که در این صورت بلافاصله بعد از دریافت می توانید از آن استفاده نمایید.
همچنین در زمان ورود اطلاعات خود در سامانه ی ثبت نام، در ورود صحیح کلمه ی عبور خود دقت فرمایید. کلمه ی عبور به حروف کوچک و بزرگ حساس است و در صورت رعایت نکردن حروف کوچک و بزرگ امکان ورود به سامانه را نخواهید داشت. توصیه می شود اطلاعات مربوط به کلمه ی عبور خود را روی یک فایل متنی، مانند notepad یا Microsoft Word و با در نظر گرفتن حروف کوچک و بزرگ تایپ نموده و سپس کلمه ی عبور را از روی این فایل، copy نموده و در صفحه ی ورود به سامانه ی ثبت نام، در قسمت رمز عبور paste نمایید.

برای تغییر آدرس اقامتگاه قانونی در مرحله ی پیش ثبت نام، با اطلاعات کد پستی قبلی خود وارد سامانه ی پیش ثبت نام شوید و در قسمت آدرس اقامتگاه قانونی، کد پستی و آدرس جدید خود را وارد نموده و اطلاعات را ثبت نهایی کنید. البته باید دقت نمایید که ثبت نام انفرادی دیگری با کدملی خود در آدرس جدید وجود نداشته باشد.

پیش ثبت نام:
در مرحله ی پیش ثبت نام شماره اقتصادی، امکان تغییر اطلاعات مودی اصلی وجود ندارد. چنانچه قصد تغییر مودی اصلی را دارید باید با مراجعه به حوزه ی مالیاتی خود، درخواست حذف ثبت نام خود را ارایه دهید و سپس با اطلاعات مودی اصلی، به سامانه ی پیش ثبت نام شماره اقتصادی وارد شده و پیش ثبت نام جدیدی را در سامانه انجام دهید.
ثبت نام:
چنانچه در مرحله ی ثبت نام هستید، می توانید با ورود به سامانه ی ثبت نام و صدور شماره اقتصادی، اطلاعات مودی اصلی را تغییر دهید. دقت نمایید در این صورت بعد از ریست اطلاعات کاربری نام کاربری تغییر خواهد کرد.

در مشارکت های مدنی اعم از قهری یا اختیاری، تکمیل فرم پیش ثبت نام توسـط یکی از شرکاء کفایت نموده و ضرورتی به ثبت نام تمام شرکاء به صورت مجزا نمی باشد. بدیهی است اطلاعات سایر شرکاء در فرآیند ثبت نام اخذ خواهد شد.

هر ثبت نام اضافی یک پرونده الکترونیک برای شما محسوب می شود. لذا چنانچه در سیستم مالیاتی پرونده اضافی دارید باید با حضور در اداره مالیاتی خود و تکمیل فرم مربوطه ثبت نام اضافی را حذف نمایید.

آدرس اقامتگاه قانونی شما توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعتبارسنجی می شود. برای این منظور، کد پستی و آدرس ثبتی شما با کد پستی و آدرس ثبت شده در اداره ی پست مقایسه می شود و در صورت عدم مطابقت این اقلام اطلاعاتی با یکدیگر، در اطلاعات ثبتی شما مغایرت ثبت خواهد شد.

در این موارد، سازمان امور مالیاتی، به تاییدیه ای از سمت اداره ی پست نیاز دارد. به اداره ی پست مراجعه نموده و تاییدیه ی پستی تهیه نمایید. اداره ی پست در این تاییدیه باید تایید نماید که کد پستی ثبت شده توسط شما، به آدرس اعلام شده توسط شما تعلق دارد. برگه ی تاییدیه ی پستی را به حوزه ی مالیاتی خود تحویل دهید. این برگه توسط همکاران ما، در پرونده ی الکترونیکی شما پیوست شده و جهت بررسی و اعتبارسنجی مجدد به قسمت مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

دقت نمایید، چنانچه کد پستی و آدرس مندرج روی قبض تلفن محل اقامتگاه قانونی شما ( آخرین قبض دریافتی) با آدرس اعلام شده توسط شما همخوانی دارد، می توانید این قبض را به حوزه ی مالیاتی خود تحویل دهید و نیازی به تهیه ی تاییدیه ی پستی نمی باشد.

چنانچه اطلاعات هویتی را دقیقا مطابق با کارت ملی وارد نموده اید و باز هم در اعتبارسنجی، در اطلاعات هویتی شما مغایرت ثبت شده است، جهت کسب اطمینان از یکی بودن اطلاعات ثبت شده روی کارت ملی و اطلاعات ثبت شده در بانک ثبت احوال، به سازمان ثبت احوال مراجعه فرمایید. در صورت یکی نبودن این اطلاعات، نسبت به اصلاح اطلاعات خود در سازمان ثبت احوال اقدام نمایید و پس از آن مجددا اطلاعات خود را در سامانه به روز نمایید.

در سامانه ی پیش ثبت نام شماره اقتصادی، این امکان برای شما فراهم شده که وضعیت فرآیند شماره اقتصادی خود را از ابتدای ورود به سامانه پیگیری نمایید. برای این منظور، وارد سامانه ی پیش ثبت نام شده و در منوی سمت راست روی کلید وضعیت فرآیند شماره اقتصادی کلیک نمایید. صفحه ای به شما نمایش داده خواهد شد که در آن، کلیه ی فعالیت های صورت گرفته روی پیش ثبت نام شما، چه از سمت شما و چه از سمت همکاران ما، از آغاز ورود شما به سامانه ی پیش ثبت نام تا به امروز، با تاریخ روز ثبت می شود.

هر وضعیت دارای یک شماره است. تاریخی که وضعیت برای شما ثبت شده است، زمانی که وضعیت برای شما ثبت شده است، عنوان کلی وضعیت ثبت شده و توضیحاتی در ارتباط با وضعیت ثبت شده در این قسمت قابل مشاهده می باشد.

چنانچه شماره موبایل خود را در سامانه شماره اقتصادی تایید کرده باشید در مرحله ثبت نام می توانید از طریق ابزار فراموشی کلمه عبور آن را دریافت نمایید. در مرحله پیش ثبت نام نیز می توانید با قرار دادن قبض تلفن مرتبط با کدپستی و یا تاییدیه پستی اطلاعات کاربری را با پیامک دریافت نمایید.

پس از دریافت نام کاربری و کلمه ی عبور، باید با استفاده از این نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه ی ثبت نام شماره اقتصادی شده و اطلاعات خود را در این سامانه تکمیل و تایید نمایید.

برای ورود به سامانه ی پیش ثبت نام شماره اقتصادی، ابتدا وارد سامانه ی عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به آدرس tax.gov.ir شوید. در قسمت سامانه های عملیات الکترونیکی مالیاتی، روی ثبت نام الکترونیکی (شماره اقتصادی) کلیک نمایید.

با کلیک روی لینک ورود به سامانه شماره و یا شناسه ملی شما خواسته خواهد شد. پس از ورود شماره/شناسه کلی پرونده های الکترونیک شما و همچنین پرونده هایی که شما بخشی از شرکاء آن می باشید و همچنین لیست پرونده های ناقص و کلید ثبت نام جدید نمایش داده خواهد شد. برای ورود و ویرایش هر رکورد روی کلید ویژه آن کلیک نمایید.

فرآیند ثبت نام شماره اقتصادی، شامل دو مرحله ی پیش ثبت نام و ثبت نام می باشد. برای شروع، ابتدا باید وارد سامانه ی پیش ثبت نام شماره اقتصادی شده و اطلاعات خود را تکمیل نمایید. پس از تکمیل و تایید اطلاعات توسط شما و دریافت یک کد ده رقمی رهیگیری، سازمان امورمالیاتی کشور، اطلاعات ثبتی شما را راستی آزمایی می نماید.

برای مودیانی که همه اطلاعاتشان از سمت سازمان تایید گردد، جهت انجام مرحله ی دوم ثبت نام، نام کاربری و کلمه ی عبور صادر گردیده و از طریق پیامکی به شماره همراه تایید شده آنها ارسال میگردد.

در نهایت پس از ورود به سامانه ثبت نام و تکمیل اطلاعات درخواستی و تایید آنها از سمت سازمان شما به وضعیت نهایی ۴۵ رسیده و می توانید از امکانات الکترونیک سازمان استفاده نمایید.

پس از شناخت و بررسی سیستم و نحوه کار و فعالیت ، وظایف پرسنل ، تعداد پرسنل ، نیازهای مجموعه ، شناخت اطلاعات اساسی و بااهمیت مجموعه ، طبقه بندی دیتابیس ها ، تعیین سطوح دسترسی ، بررسی نرم افزارها و سخت افزارها و سایر عواملی مرتبط به امور مالی و انبارداری و همچنین اداری و مدیریتی و… پیش نویس نحوه انجام امور مالی و یا چرخه و  فرآیند مالی به مدیریت شرکت ارائه شده و پس از مطالعه و بررسی اولیه و اصلاحات مورد استفاده جهت آزمون و رفع خطاهای احتمالی قرار میگیرد .
پس از گذشت مدت کوتاهی و گذراندن دوره آزمون و خطا نحوه اجرا و کیفیت اجرا بررسی می شود در صورتی وجود مشکلات احتمالی در فرآیند مالی ، مشکلات حل و تغییرات لازم اعمال و نهایتا عملیات تعریف فرآیند مالی به اتمام می رسد .

بله ، گروه خدمات حسابداری و مالیاتی پیشداد می تواند با استفاده از نیروهای تحت استخدام شرکت امور حسابداری را اجرا و صرفا وظیفه نظارت ، کنترل ، و سرپرستی امور مالی و حسابداری را به عهده گیرد .

به طور کلی نمی توان گفت کدام یک بهتر است و یا مزیت ها و معایب کدام کمتر یا بیشتر است .
به این سوال اینگونه پاسخ میدهیم : کادر مالی باید متشکل از افرادی متعهد و با مسئولیت ، موثر و  متخصص باشد و این تصمیم مدیریت شرکتها و بنگاه های اقتصادی می باشد که از یک یا چند حسابدار متخصص استفاده کنند یا با یک مجموعه ارائه دهنده خدمات حسابداری قرارداد تنظیم کنند .
در هر دو حالت ممکن است شرایطی پیش آید که کادر مالی یک شرکت نیاز به مشاوره تخصصی در خصوص مالیات ، بیمه ، نرم افزارهای مالی ، حسابرسی و … داشته باشند که معمولا مجموعه های ارائه دهنده خدمات حسابداری به دلیل ارتباط موثر خود با افراد و یا بهتر است بگوییم جامعه حسابداری ف حسابرسی و  مالیاتی بهتر می توانند پاسخگویی نیاز های کارفرما و شرکت ها باشند .

برون سپاری واحد حسابداری سال هاست در ایران اجرا می شود ولی در چند سال اخیر افزایش چشمگیری یافته است و دلیل آن عواملی چون تعهد کاری و مسئولیت پذیری و همچنین در اکثر مواقع نفع اقتصادی و کاهش هزینه های پرسنلی شرکت می باشد .

بعضی شرکتها هم به دلیل اینکه تمایلی به تغییر مدام پرسنل واحد حسابداری و مالی ندارد و اعتقاد دارند کادر مالی شرکت در صورتی که مدام تغییر کنند و یا در صورت تغییر و ترک کار کادر مالی امکان بروز مشکلات جدی برای شرکت وجود دارد با عقد قرارداد با یک شرکت و گروه مالی معتبر از این مشکل جلوگیری میکنند .

درمجموع انتخاب یک شرکت خدمات حسابداری خوب می تواند کمک شایانی در بهبود اوضاع شرکت ها و رسیدن به اهداف سازمانی و پیشرفت مجموعه کند .

بله ، بخشی از خدمات قابل ارائه توسط گروه خدمات مالی پیشداد حل اختلافات مالی می باشد .

زمان انجام امور حسابرسی باتوجه به حجم اسناد حسابداری ، تعداد حسابها ، تعداد طرف حسابها و به طور کلی حجم فعالیت تعیین میگردد.

با توجه به هدف مشتری از انجام عملیات حسابرسی کارشناسان ما نحوه انجام حسابرسی را توضیح داده و درصورتی که نیاز به صورتهای مالی مورد تایید حسابداران رسمی داشته باشند اینکار توسط حسابداران رسمی (حسب مورد موسسات حسابرسی معتمد بورس یا موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ) انجام خواهد شد در غیر این صورت اگر هدف حسابرسی صرفا بررسی وضعیت شرکت ، تهیه گزارشات داخلی و درون سازمان و یا حل اختلافات مالی و حسابداری بین شرکا و سهامداران و سایر دلایلی که براساس آن تصمیم به حسابرسی گرفته شده است ، باشد این کار توسط حسابداران خبره و متخصص انجام خواهد شد .
لازم به ذکر است کیفیت انجام امور حسابرسی در هر دو حالت فوق برابر بوده و صرفا گزارش حسابرسی در حالت اول به امضا و تایید کارشناسان رسمی می رسد .

هزینه یا حق الزحمه حسابرسی براساس حجم فعالیت ، حجم اسناد ، نوع فعالیت و همچنین عوامل دیگری که پس از مراجعه حضوری و شناخت سیستم و آشنایی با مشتری تعیین می شود .

جهت پاسخ به این سوال پیشنهاد می شود به بخش وبلاگ مراجعه کرده و مطلب مورد نظر را مطالعه کنید یا روی لینک زیر کلیک کنید .یا با کارشناسان ما تماس بگیرید .

لینک مطلب 

پس از چاپ آگهی تأسیس شرکت در روزنامه رسمی کشور, وزارت امور اقتصادی و دارایی آگهی ثبت شرکت را شناسایی و اقدام به افتتاح پرونده مالیاتی برای شرکت می نماید. مدیران شرکت مؤظفند پرونده مالیاتی مذکور را تکمیل نمایند .

به موجب قوانین هر شرکت تا ۲ ماه پس از تاسیس مکلف به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت حق التمبر مالیات سرمایه می باشد ، شرکتی که پرونده مالیاتی نداشته باشد نمی تواند کد اقتصادی اخذ نماید و شرکت بدون کد اقتصادی نمی تواند فعالیت داشته باشد همچنین شرکتی که فاقد پرونده مالیاتی باشد در پایان سال مالی نمی تواند اظهارنامه مالیاتی فعالیت شرکت را به اداره مالیات تسلیم نماید ، آخر اینکه چنانچه شرکت برای تشکیل پرونده مالیاتی در زمان مقرر اقدام نکند به موجب قانون مالیات های مستقیم  مرتکب جرم شده است.

طبق قوانین و آیین نامه های اخیر کلیه شرکت ها ملزم به ارسال اطلاعات معاملات خود در سامانه گزارش معاملات فصلی (ماده ۱۶۹) و همچنین تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده و پرداخت ارزش افزوده به صورت هر سه ماه (هرفصل) می باشند . که این گزارشات و اظهارنامه ها دارای نکاتی و ضوابطی می باشند که لازم است مدیران شرکتها جهت جلوگیری از جرائم سنگین ماده ۱۶۹ مکرر ق.م.م و همچنین جرائم مربوط به قانون مالیات بر ارزش افزوده با این ضوابط و بخشنامه ها آشنایی داشته و آنها را در شرکت خود اجرا نمایند .

همزمان با تأسیس شرکت ، مدیران مؤظفند دفاتر حسابداری شرکت ( دفاتر روزنامه و کل ) تهیه و نزد اداره ثبت شرکتها پلمپ (ماده ۱۱ و ۱۲ قانون تجارت ) نمایند تا کلیه عملیات مالی شرکت در آنها ثبت شود. دفاتر حسابداری هر سال باید قبل از آغاز سال مربوطه تهیه و پلمپ شود در صورت عدم تهیه ، پلمپ و نگهداری دفاتر حسابداری ، ممیز مالیاتی معمولاً مالیات شرکت را بطور علی الرأس تعیین می نماید .

پلمپ دفاتر قانونی جز اولین و مهم ترین قدم جهت انجام امور حسابداری ، مالیاتی و قانونی می باشد .

 

هر مدیرعامل یا صاحبان بنگاه های اقتصادی به خصوص مدیران شرکت های نوپا و تازه تاسیس جهت جلوگیری از زیان و جرائم مالیاتی استارت آپ خود باید دارای حداقل اطلاعاتی در زمینه مالی مالیاتی و حسابداری باشند که نکات زیر برای این افراد بسیار مهم است :

نحوه و زمان پلمپ دفاتر قانونی ( روزنامه و کل )

نحوه و زمان تشکیل و تکمیل پرونده مالیاتی شرکت

نحوه نگهداری دفاتر حسابداری

نحوه ارائه گزارش معاملات فصلی و اظهارنامه های ارزش افزوده

نحوه تهیه و تسلیم اظهارنامه مالیاتی سالیانه

نحوه دریافت مفاصای مالیاتی و بیمه ای شرکتها و افراد

به طور کلی اقدامات قانونی و تکالیف مالیاتی شرکت ها باید در زمان تعیین شده در قانون و بخشنامه ها و دستورالعمل های مالیاتی  صورت گیرد و عدم رعایت زمانبندی می تواند باعث ایجاد خسارت و جرائم مالیاتی سنگینی شود .

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

 

اطلاعات تکمیلی در کانال تلگرام :    https://t.me/pishdadacc_channel         برای ورود کلیک کنید

 

از طریق فرم مقابل سوالات خود را مطرح نموده یا با شماره های مندرج در سایت با ما تماس بگیرید .

کارشناسان پیشداد آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند .